Spot zawiera autentyczne historie młodych osób. Wiele z nich mierzyło się z poczuciem niskiej samoakceptacji, zmagało się z zaburzeniami odżywiania czy doświadczyło bodyshamingu. To nie są jednostkowe sytuacje. Według badań opublikowanych przez Światową Organizację Zdrowia z maja 2020 roku, co druga dziewczyna i co trzeci chłopak w Polsce w wieku 15 lat nie akceptuje swojego ciała. 70% nastolatków odczuwa brak wsparcia zarówno ze strony znajomych jak i nauczycieli. To najwyższa pora by głośno mówić i realnie zadbać o dobrostan młodych ludzi w Polsce.

Spot jest efektem cyklu ciałopozytywnych warsztatów aktorsko-filmowych dla młodzieży z Gdańska w wieku 13-19 lat. Projekt składał się z czterech zjazdów, podczas których nastolatkowie na podstawie własnych doświadczeń, napisali scenariusz spotu, a następnie zrealizowali go pod okiem profesjonalnego filmowca – Kuby Godździewicza. Co ważne, młodzi ludzie decydowali o ostatecznej formie nagrania oraz akceptowali wszystkie sceny, które znalazły się w spocie. Dzięki czemu mogli wyrazić swoje zdanie i opowiedzieć swoją historię w sposób bezpieczny i nie przekraczający ich granic.

Zanim jednak nastolatkowie przystąpili do realizacji, mieli okazję zintegrować się podczas warsztatów aktorskich moderowanych przez Marysię Pyrek. Zgłębili również wiedzę na temat ciałopozytywności, a także dyskutowali o reklamach i spotach zrealizowanych przez inne organizacje pozarządowe.

Młodzież wzięła również udział w psychologicznym warsztacie moderowanym przez Patrycję Szczepańską poświęconym zaburzeniom odżywiania. Uczestniczki i uczestnicy mogli również skorzystać z bezpłatnych indywidualnych konsultacji, które wspierały ich w drodze do akceptacji siebie i radzenia sobie z bodyshamingiem.

Dzięki współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego spot udało się zrealizować w słynnej sali Polskie Niebo, w której można zobaczyć odnowiony fresk z lat 30. XX wieku.

Projekt został sfinansowany w ramach Gdańskiego Funduszu Młodzieżowego ze środków Miasta Gdańska.